jueves, 3 de mayo de 2007

La meua experiència amb el Software lliure.

Al començar aquest semestre, amb la introducció de les Noves Tecnologies com una assignatura més que realitzar, vaig conèixer el que era el software lliure.
Però fins aleshores, jo l'havia estat utilitzant, havia tingut contacte amb ell, i era inconscient d'açò.
El curs anterior, a l'assignatura d'informàtica, varem utilitzar un poc per damunt el LINUX, i el OFFICE (impress, calc, ...). Jo no tenia ni idea, que aquestos programes eren lliures.
També he treballat amb el MAC (apple) de manera més privada. Tampoc coneixia que era software lliure.

Ara, ja conec quines són les ventages i desventages d'aquest sistema, i puc tenir més capacitats per decidir quin software he d'elegir per treballar. I quan vaja a comprar-ne un no anar dirèctament al windows, perquè estiga més estés, sinó, tenir més capacitat de decició.
La veritat, és que al meu ordinador, tinc el sistema operatiu Windows, però també és cert que tinc instal·lat el OpenOffice. Els dos són molt semblants i no m'agrada més un que l'altre. Use els dos amb igual freqüència. Per a escriure o redactar textos, potser m'incline més per el word, però a l'hora de fer presentacions, m'agrada més el impress.
Amb açò vull dir que tampoc cal ser tan estrictes en elegir i l'altre apartar-lo de les nostres vides. Podem usar indistintament qualsevol. Pense que la majoria de la gent té el windows, i per tant, no hi ha problemes a l'hora de llegir els textos que transferim. Açò sols ocorre algunes vegades (pel que he vist en la meua experiència personal).
Ningú no pot obligar a ninguna persona a consumir un producte que no vulga, tant per una banda com per l'altra. Però, cadascú, ja som el suficientment grans per decidir el que volem fer. Si volem ser LLIURES, o si volem seguir en la roda comuna del WINDOWS.
També he de dri, que actualment, el software lliure s'està estenent molt per tot arreu. En poc de temps, ha passat d'haver, per exemple un ordinador lliure i 10 privats (a les tendes), a haver-ne 4 i 6. Amb açò, el que jo interprete és que la gent està aumentant el seu consum amb el software lliure. suponc que açò serà una bona senyal perquè ens mostra, que cada vegada som més els que optem per "no pagar" davant un servei que el tenim disponible a l'abast de les nostres mans de manera lliure (sense especialitat que siga d'una determinada marca).

No hay comentarios: