martes, 29 de mayo de 2007

Treball en vídeo a una escola malaguenya.

Vaig a fer un breu comentari sobre el treball que fan a l'escola de Malaga (a Fuente Nueva).
En primer lloc, he de dir, que he visualitzat el vídeos d'infantil i son molt interessants i graciosos.
Pense que a infantil és molt complicat treballar el vídeo, encara que ells ho fan, però no acabe de veure la implicació dels alumnes en quan al video és. M'explique. Crec que els alumnes es centren en preparar l'actuació i actuar, i els i les mestres ho graben, com podrien grabar qualsevol acte que es realitze a l'escola, sense la necessitat d'usar-ho per treballar les noves tecnologies.
El meu dubte és, fins a quin punt els alumnes d'infantil, participen en la preparació, és a dir, quina relació dirècta tenen amb les noves tecnologies (en aquest cas, el video), ja que pel que apareix en les imatges, ells actuen, i darrere de l'actuació, ha d'haver un muntatge d'allò que interpretaran, però no trobe la relació directa. Suponc, que a les imatges no es vorà, però ells s'encarregaran de preparar com haurà d'estar la càmera per fer els prànols,... (és una suposició meua, ja que si no, no entenc per què diuen que treballen el vídeo). Així, ho treballariem tots, quan grabem alguna actuació.
Per contra, als videos de primària, sí que trobe aquesta relació. Es veu clarament, que els alumnes són els encarregats de inventar allò que representaran, i també de com posaran la càmera per a que ixca tot segons la programació. Per tant, trebballen l'angulació, el plànols, etc., la qual cosa si que fa que de manera dirècta i divertida, es posen en contacte amb les noves tecnologies per aprendre.
En canvi, als videos d'infantil no veig tan clar com es treballa açò. M'agradaria veure la part del treball que està darrere de les imatges visualitzades, per comprovar que els alumnes tenen una relació amb les noves tecnologies, i treballem amb eles per aprendre, i no sols per divertir-se.

No hay comentarios: