lunes, 7 de mayo de 2007

PROGRAMARI I RECURSOS DIDÀCTICS. EXPERIÈNCIES EN TIC EN EDUCACIÓ INFANTIL.

(Comentari dels capítols 5 i 6 del llibre).
Ja és sabut per tots i totes que l'ús de les TIC a l'educació és important. Però també ho és a l'educació infantil.
Als capítols 5 i 6 del llibre de Jordi Cases, se'ns ofereix una gran quantitat d¡exemples didàctics sobre com podem aplicar la tecnologia a les aules, no com a joc, sinó com a element educatiu.
Se'ns mostren una gran quantitat de recursos i programes amb els que podem treballar facilment i amb bons resultats.
Ens parla del Jclic, de pàgines web, etc. Molts recursos amb els que podem comptar a l'hora de posar-nos davant dels nostres alumnes. A més, ens ofereix també exemples d'experiències realitzades a les aules d'infantil, amb aquests programes, i amb els que es treballen conceptes importants de manera diferent a l'habitual.
Però el que més m'ha cridat l'atenció, ha sigut el quadre del final del capítol 5:
" La clau és introduir la revolució tecnològica a les aules, crear aules d'infantil amb TIC integrasdes: pissares digitals, ordinadors...i això no vol dir que ens oblidem de la pissara de guix, del treball sobre paper, del joc simbòlic...o que a partir d'ara les aules han de ser un espai macrotecnificat. Però no n'hi ha prou a tenir molts recursos tecnològics a les aules, sinó que el que cal fer-ne és un ús educatiu. És important no oblidar quin paper tenim assignat com a entitat educativa dins la societat, quins són els nostres objectius a l'escola, com podem incidir i millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge que realitzen els infants.."
Estic d'acord amb açò. Hem d'introduir les TIC a l'escola, però no com a un joc, no com a un element de distracció, sinó com a un element amb el qual aprendre moltes coses noves, un element per a educar. Però tampoc hem de fer un ús abusiu d'aquestes.
Aleshores, que és allò convenient? Si no les usem, estem desfassats; si les usem massa, perdem no´és adequat perque perdem el contacte amb els llibres i aquests són importants per a les nostres vides. Com ho solucionem?
Hem d'usar les noves tecnologies, introduir-les a l'aula, però sense deixar de banda els elements educatius tradicionals. Uns no són excloents dels altres. Els dos han d'anar coordinats. Així farem un bon ús de les TIC.
Així que ànim! Al llibre se'ns ofereixen molts exemples, però serem nosaltres capaces d'incloure'n alguns més?

No hay comentarios: